GRUPPE TRENING

Home / GRUPPE TRENING

Corebar er en effektiv helkroppstime, hvor du får utfordret deg selv på kondisjon, styrke, balanse og bevegelighet, hvor vi har hovedfokus på kjernemuskulaturen(core). Gjennom hele timen bruker vi en vektet bar. Timene består av enkle trinn i takt med musikk, 2 pulstopper og en avsluttende styrkedel. Vi tilbyr Corebar FIT, Corebar HIT30 og Corebar Strong hos oss.


Corebar FIT™ 
FIT står for Functional Integration Training og er en inspirerende og genial time for deg som er moderat til godt trent. I tillegg til å inneholde kondisjonstrening etter intervallprinsippet, er det lagt ekstra fokus på mobilitet og funksjonell bevegelighet i kombinasjon med balanse-, core- og styrkeøvelser.« Full pakke!» her også men med en annen Corebar signatur vri. Svært viktig for mestringsevnen og ditt treningsresultat er den innledende teknikktreningen. Gjennom hele timen brukes COREbaren™, en vektet bøyd treningsstang. Total tid 60 (55) min.


Corebar HIT™
HIT står for High Intensity Training og er den ultimate «ut av komfortsona» intervalltreningstimen for deg som er godt til svært godt trent. Timen varer i 30 min, og inneholder full pakke med kondisjon, styrke, balanse og bevegelighet med spesielt fokus på coremuskulaturen. Dette er et fyrverkeri av en time med høyt tempo og fengende musikk samtidig som den er enkel å følge. Gjennom hele timen brukes COREbaren™, en vektet bøyd treningsstang.


Corebar Strong™
Corebar Strong™ er en 30 minutts ren Core & Styrke time. Denne tøffe, men lekne timen, er designet så du blir sterk fra innsiden og ut, med effektive øvelser som vil utfordre styrken, mobiliteten og stabiliteten i hele kroppen. Her får du ingen fancy trinn i takt med musikken, kun resultater! Gjennom timen brukes de tyngre barene, og den passer perfekt til menn


Bodywork Utholdende styrketrening med vektstang og skiver, jobber sammenhengende 2-4 min pr muskelgruppe. Bodywork 60: hele kroppen. Bodywork 30: overkropp.


Bodyburn En styrketime hvor vi jobber i 2-3 serier og 10-12 repetisjoner pr muskelgruppe. Bodyburn 60: hele kroppen. Bodyburn 30: overkropp.


Styrke 60 Enkel og effektiv styrkeøkt. Styrke 60 inneholder øvelser for hele kroppen. Timen starter med dynamisk oppvarming, hver økt legges opp med 3-4 serier og 8-10 repetisjoner. Programmet oppdateres hver mnd. En time som passer for deg som har lyst til å øve mer på teknikk, lære mer om styrketrening og har et mål om å bli sterkere. Styrketimene kjøres med personlig trener. Denne timen kan være en god inspirasjon til egentrening med frivekter.


PT-GRUPPE Styrketime i sal med personlig trener. Helkroppstime på 55 minutter, programmet varierer fra økt til økt. Dette er en høyintensiv styrkeøkt som kombinerer øvelser både med og uten vekter.


BOX Teknikker fra boksing og annen kampsport. Vi bruker pads og hansker ved slag⁄spark trening. En time som gir deg KICK! Effektiv og morsom kondisjon og styrketime. Timen kjøres som en sirkeltrening med ulike stasjoner fordelt på styrke, kondisjon, core, spark, slag og balanse. Selv om vi jobber sammen to og to, kan du fint møte opp på timen alene – hvis det blir ujevnt antall deltagere vil vi tilrettelegge med en rullering så alle får en komplett treningsøkt.


Foamroller 30 min self-massage med foamroller/massasjerulle. En time med fokus på avspenning, massasje og økt bevegelighet! Timen kjøres i et lunt rom med dempet belysning, timen starter med en bolk avspenning – så legges det opp sekvenser med egen-massasje. En fin mulighet til å løse opp litt i stramme muskler. På denne timen lærer du teknikker som du kan ha nytte av til eget bruk i forbindelse med egentrening/avspenning.


PULS total En «fullpakke» time med BOSU og egen kroppsvekt, hvor du får utfordret deg på bevegelighet, balanse og kjernemuskulatur. Timen inneholder en kort sekvens med kondisjon. Timen starter med en behagelig bolk med avspenning før vi beveger oss over på den aktive delen med bevegelighet, balanse og styrke. Denne timen passer for alle.


ABSolutt Effektiv 30 minutters time for kjernemuskulatur. Lagt opp til TABATA-intervall, hvor vi jobber 8 x 20 sekunder pr intervall. 2 øvelser pr intervall. Timen inneholder totalt 4 intervaller. Denne timen kjøres på matte med egenvekt, catslide og vektskive.


HIIT High Intensity Training – 4 x 4 intervall i trinnsal. 40 sekunder pr øvelse, totalt 4 min jobb, 2 minutter aktiv pause i mellom hvert intervall med styrke på mage/rygg. Øvelsene er f.eks skøytehopp, hoppende utfall, spensthopp, mountainclimber, løpe på stedet, høye kneløft, burpees osv. Effektiv og hard time, som passer for de som vil ha det slitsomt og enkelt.


PULS Senior total Timen for deg som er 60+. 60 min økt som kombinerer styrke, kondisjon og balansetrening i trinnsal. Etter timen samles vi til en kaffekopp og en hyggelig prat. Mange opplever denne økten som en veldig trivelig sammenkomst.


U-PULS Treningstilbud til ungdom mellom 12-16år. Basistrening med personlig trener. Vårt gruppetreningstilbud til de som er for unge til å delta på ordinær gruppetrening. U-PULS skal gi ungdommene kunnskap om trening og fokus på riktig trening. Øktene på U-PULS er lagt opp med variert program innen basistrening med et stort fokus på at trening skal være motiverende og GØY!


PULS Step Kondisjonstrening med stepkasse. Timen har enkle trinnkombinasjoner og er enkel å følge. Passer for både nybegynner og viderekommende. Avsluttes med en styrkedel på mage.


SYKKEL Kondisjons- og forbrenningstime på sitt aller beste! Alle våre sykkeltimer kjøres med Iqniter pulssystem for å kvalitetssikre dine kondisjonsøkter. Aldri vært med på en sykkeltime før? Bli med på en Sykkel 1/ 30. Vi tilbyr Sykkel 1/30 (30 min), Sykkel 1 (45 min), Sykkel 2 (60 min), Sykkel 3 (90 min.) og Sykkel Vismox. Sykkel 1/30: 30 min kondisjonstime som passer fint til f.eks oppvarming før en styrketime. Sykkel 1/45: 45 min kondisjonstime, kjøres både som intervall og to pulstopper. Sykkel 2/60 :60 min kondisjonstime, som oftest lagt opp som en intervalltime, men mulighet for å kjøre en hurtig langkjøringsløype, dersom man ønsker det. Sykkel 3/90: 90 min kondisjonstime, denne timen er rettet mot utesykkel og vi fokuseres på en lavere puls og jobber mye med sykkeltråkket. Sykkel Vismox: Utesykkel innendørs. Vi kjører med Vismox wattbasert sykkeltrening.


ZUMBA er en morsom og enkel dansetime med høy treningseffekt! En dansefest basert på de mest populære latino dansene som salsa, reggaeton, merengue, cumbia, etc. Folk i alle aldre faller for den fengende musikken, de lettlærte dansetrinnene og de synlige fysiske resultatene. Ingen avansert instruksjon – dette er en time som passer for alle.


PULS Energy enkle trinnkombinasjoner basert på grunntrinn som alle kan henge med på. Timen er lagt opp til motiverende musikk som får deg til å yte litt ekstra. En morsom høypuls time hvor du selv bestemmer intensitet. Alt av hopp og løp er helt valgfritt. Du trenger ikke ha noe erfaring med trinntimer/aerobic for å få utbytte av denne kondisjonstimen.


TRX slyngetrening hvor vi jobber med styrke, kondisjon og balanse. Her bruker du kun din egen kroppsvekt for å skape motstand. Vanskelighetsgraden kan enkelt justeres med arbeidsposisjon, så dette er en time alle kan delta på uansett fysisk form.


TABATA Bodywork høyintensiv intervalløkt som kombinerer både styrke og kondisjon. Øvelsene varierer fra økt til økt. Alle økter inneholder øvelser for hele kroppen. Hvert intervall består av 20 sek høyintensiv trening og 10 sek pause – totalt 8 x 20 sek pr intervall.